Financieel voordeel
Vaak wordt duurzaam gekoppeld aan duur of kostbaar. Dit is in vele gevallen een misverstand. Met circulair schoonmaken en duurzaam ondernemen zijn namelijk vele financiële voordelen te behalen. Hieronder een aantal treffende voorbeelden van kostenbesparing en/of winstverhoging die circulair ondernemen met zich mee kan brengen.
- Kostenbesparing door refurbished in te kopen
- Kostenbesparing door afvalreductie
- Verbetering merkimago en concurrentievoordeel
- Gezondere werkomgeving voor het personeel
Kostenbesparing door refurbished inkopen
Refurbished inkopen betekent goedkoper inkopen. Met ons refurbished productaanbod koop je de kwaliteit, levensduur en garantie van een nieuw product voor een tweedehands prijs. Laten we een simpele rekensom maken. Een nieuwe professionele stofzuiger kost al snel €150,-. Een refurbished stofzuiger die wij leveren kost €60,-, terwijl deze met dezelfde garantie en Nen keuring wordt geleverd.
Kostenbesparing door afvalreductie
Minder afval produceren kan bedrijven op de lange termijn enorm veel kosten besparen. Een voorbeeld is het verzamelen en inleveren van lege schoonmaakflacons of koffiebekers. Hierdoor zijn er meer grondstoffen beschikbaar voor hergebruik en wordt er minder betaald voor de afvalverwerking hiervan.
Verbetering merkimago en concurrentievoordeel
Duurzaam ondernemen verbetert het merkimago. Uit meerdere consumentenonderzoeken is gebleken dat consumenten of bedrijven eerder geneigd zijn om een product te kopen of samen te werken als blijkt dat er circulair of duurzaam wordt gewerkt. In sommige gevallen stijgt de kans zelf tot boven de 50%.
Gezondere werkomgeving voor het personeel
De keuze voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten is niet alleen goed voor onze omgeving, het is ook goed voor het personeel. Ons productaanbod bevat geen schadelijke stoffen en is 100% biologisch afbreekbaar. Dit heeft natuurlijk ook een positieve invloed op de gezondheid van het personeel. Hiernaast zorgt duurzaam ondernemen er ook nog eens voor dat werknemers eerder geneigd zijn om voor een bepaald bedrijf of organisatie te kiezen als het erop aankomt.