Beleidsverklaring


KBL heeft continuïteit als één van de belangrijkste doelstellingen van het ondernemingsbeleid.
Kwaliteit, goede arbeidsomstandigheden, veiligheid, zorg voor het milieu en duurzaam
maatschappelijk verantwoord ondernemen maken van het totaalbeleid een wezenlijk en daarom niet
los te maken onderdeel uit.
Het kwaliteitsbeleid van KBL is gericht op het leveren van diensten die:
     - voldoen aan de voor de opdrachtgever vanzelfsprekende behoeften en eisen;
     - voldoen aan de overeengekomen of gestelde specificaties;
     - voldoen aan de door de wetgever gestelde eisen;
     - voldoen aan de KBL standaard.
     - Circulair en duurzaam zijn
Het arbo- en veiligheidsbeleid van KBL is erop gericht om door middel van een goede verdeling van
taken, bevoegdheden en verantwoordelijken en het toepassen van de juiste werkmethoden en
middelen de risico's te beheersen.
Het milieubeleid van KBL is gericht op het minimaal belasten van het milieu door de werkzaamheden
of de gevolgen van de werkzaamheden.
Het MVO en duurzaamheidsbeleid van KBL zijn er op gericht om samen met onze stakeholders meer
waarde te creëren door een gesloten grondstoffencirkel aan te bieden en als organisatie een actieve
bijdrage te leveren aan het realiseren en het in stand houden van een duurzame werk- en
leefomgeving waarbij de mens centraal staat.


Focus
KBL heeft de volgende focus:
Van lineaire naar circulaire schoonmaakmiddelen.


Kernwaarden
Het denken en handelen binnen KBL zijn gebaseerd op de volgende kernwaarden:
betrouwbaarheid, kwaliteit, efficiency, ondernemerschap en continuïteit


Realisatie

  • streven naar continue verbetering binnen de organisatie door innovatie en gebruik te maken van
    middelen conform de stand der techniek;
  • het streven naar voortdurende verbetering t.a.v. milieuaspecten en milieueffecten en het daarmee
    reduceren van de CO2 footprint;
  •  nakoming van wettelijke voorschriften en anticiperen op de nieuwe wetgeving;
  • het betrachten van de benodigde “maatschappelijke zorgvuldigheid", dat wil zeggen het zoveel
    mogelijk voorkomen van schade, gevaar of hinder op het gebied van lucht-, water en
    bodemverontreiniging, voedselkwaliteit, afvalproductie, geluid en andere hinder;
  •  het inkopen van milieuvriendelijke varianten en alternatieven voor benodigde machines, materieel,
    voorzieningen, goederen en diensten;
  •  de noodzaak tot inspectie door de overheid tot een minimum beperken;
  • LC een goede relatie met de omgeving en andere stakeholders door beperking van hinder en een
    zorgvuldige klachtenafhandeling;
  •  het welzijn van de medewerkers en andere stakeholders zo veel mogelijk in acht nemen bij de
    vaststelling en uitvoering van het ondernemingsbeleid;
  •  hetgeven van voorlichting, instructie en scholing;

het in stand houden en werken volgens managementsystemen die minimaal voldoen aan de
eisen of richtlijnen van:


           o NEN-EN-ISO 9001 kwaliteitsmanagementsystemen
           o MVO Prestatieladder
           o CO Prestatieladder
           o Het Groenmerk voor schoonmaakmiddelen


Scope
Het managementsysteem is van toepassing op: 
Het verhandelen van circulaire schoonmaakartikelen.

 

 

H. Kooistra

Algemeen directeur 

 

Vragen over circulair ondernemen?

Wij staan je graag te woord. Voor ons gaat ‘we go the extra mile’ letterlijk op. We rijden bijvoorbeeld stad en land af om grondstoffen van A naar B te brengen. Omdat wij vinden dat dit nodig is.

Bel ons: 085-27 35 428 Mail ons: verkoop@kblcirculair.nl

Maak direct een afspraak

KBL Centrum Circulair Schoonmaken

Berenkoog 53B
1822 BN Alkmaar
Noord-Holland

Volg ons

  • facebookicon
  • instagramicon
  • linkedinicon      
Sluiten

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.

Meer weten